tirsdag 12. mai 2009

Vardø

Hei

Etter og ha krysset Varangerfjorden for to dager siden havna jeg som sagt før på Saltjern,der var det umulig og sjøsette kajakken så jeg blei buden inn til Øystein ogKari,to herlige mennesker.
Fikk middag,kongekrabbe(det var deilig)til kvelds,kjøretur og to finske bokser med øl. De redde og opp på gjesterommet.Fikk meg en god natt søvn.

Stod opp i sekstiden og var i kajakken to timer etter,flott padlevær.Så tumler,havørn praktærfugel,tyvjo og 40000 tusen krykkjer,der var det skrål og skrik verre en alle syforeninger på vestlandet.

Havna så i Kiberg(Norges østligste punkt,fikk litt etterforsyninger av Tom så bar det videre mot Vardø.

Utforbi Kibergodden var det de største dønningene jeg noen gang har sett,var ganske liten,men traff på noen tumler der og blei litt rolig av og se dem,var liksom ikke alen da.Tumler er en liten delfin kull svarte.
Kom så til Vardø om kvelden var stuptrøtt og fikk meg en god natt søvn.Idag har jeg vært på tur her og vært innom Vardøhusfestning blei vist rundt av en hyggelig kar fra SANDNES stilig.
Nå skal jeg steke litt bacon og så går turen til Havningberg et nedlagt fiskevær,en del folk som er der om sommeren.
Kan være det er en stund til jeg er på nettet da det er dårlig dekning videre.
Så dere får ha det fint og jeg takker for at dere er med på turen alle mann.
TOM.

14 kommentarer:

  1. Hei Tom,
    Følger med deg og er mektig imponert, vær forsiktig og god tur videre!

    Koffa

    SvarSlett
  2. Heia vennen.
    Kjekt å lese innleggende dine. Det er som Siri sier, du skriver levende :)
    Flott bilde, det ene paret er nesten som meg og deg..hehehehe....
    Ser du er i gang igjen og håper det finnes et lite smutthull på veien hvor det er dekning :)

    Koz fra Vivvå

    SvarSlett
  3. Gutta på vakt.12. mai 2009 kl. 22:44

    Hei Måsen. Ser at du får me deg mye fine natur der nord. Me sidde her på vakt å lure på koss eggå på bildet smakte? Kokte elle steikt me bacon? Det ser ut t at det går fort unna me deg. Husk at du har 4 mnd. på deg. Elle e d tur/retur?Det lure jaffal Rikki på. Det e godt du samle krefter og energi t di veiløse bygdene. Tror du trenge alt av krefter og energi der som me har snakkt om.D e ganske konge på vakt når me ikkje trenge å ver redde for kem så e i skapet elle onna sengå kan du tro. Ser at d e någen lange åpne strekk foran deg nå. Der må du ver nøye på at d e fine forhold før du starte vett du. Rikki lure på om d e lenge igjen stakkar. Atle e litt bekymra for maden. Om d e någen snack barar e.l på veien? Kos deg videre på veien du barske viking.

    SvarSlett
  4. Hvor går du på do?

    SvarSlett
  5. Du Amundsen du Amundsen - enige me gutta på vakt - det går jysla fort me deg. D e som et eventyr å lesa d du skrive. Du e den nye Mowgli, bare til sjøs c",)
    Eg e me deg på tur..... Siw

    SvarSlett
  6. hehe. hei Tom , nå e eg imponerte. belive it or not så lese eg blogggen din,å eg e temmeli stolte øve deg. Følgeme deg Tom , pass på får hai.
    * vanja :)

    SvarSlett
  7. Hei Tom
    Dette høres helt fantastisk ut. Eg er nok litt misundt på deg som kan dra på en slik tur.
    Det er spennende og følge deg og jeg ser frem til flotte beskrivelse om turen frem over.
    Her hjemme for min del så blir det diverse sykkelritt. Nå til helgen så blir det Garborgritte. Dette får du jo ikke med deg

    PS
    Eg syns du må prøve deg på måseggene

    Mvh
    Kjell Ingve

    SvarSlett
  8. Hallo Tom
    Eg ser at spotten vise at du har padla over landområder. Eller var du bare litt tøtt den dagen, og hoppet på bussen????
    Du e ferska....

    SvarSlett
  9. Hei Tom
    Jeg er en makeup kollega av Jan Thomas som padler rett bak deg.
    Jeg lurte på om det fantes en overgang fra lensepumpa til skinnfløyta slik at jeg kan tisse i kajakken??
    Fint om vi kunne treffes på veien....

    SvarSlett
  10. Heisan. Har ikke hatt helt kontrollen på deg i dag. Pause pga. været? Var i Lutsivannet med speiderne på kanotur. Mange kaiakk-padlere der som padlet under helt andre forhold enn deg. Tror de kom fra "Ut i naturen". Gleder meg til å lese boken din når den blir utgitt. Kjekt å snakke med deg i går. Mange klemmer og pass på.

    SvarSlett
  11. Hei Tom
    Jeg følger deg hver dag, og av og til lurer jeg på hvordan GPS`sen virker, for det er lange perioder som det ikke kommer signal.styer du dette sjøl. dette er imponerende hvor store avstander du legger bak deg,har du strømmen med.sjekker også været på yr.no.
    Take care.

    Grimstad 14.05

    SvarSlett
  12. Hei hei Pappa =) Me følge me deg alle mann.. E inne å kikke her mange ganger t dagen =)

    Hei Grimstad - pappa kommer sikkert ikke til å være på nett på en liten stund, så jeg bare svarer jeg =) SPOT'n virker slik at når han trykker på "track" oppdaterer den seg selv og gir ut signaler ved jevne mellomrom. Men den skruer han av når han er i land. Av og til gir han ut Ok meldinger, disse på han trykke på selv. Derfor det er lange mellomrom mellom enkelte meldinger og det ser ut som om han har tatt snarveien over land. Hehe..håper dere forsto =)

    hilsen Camilla

    SvarSlett
  13. Hei pappa :-)

    Kjekt å lese at du har det fint og kose deg. Følge med på bloggen din hver dag. Eg kom hjem fra Voss i går, har hatt det KONGE!! :-) Har rafta, gått på folgefonden og klatra. Også va me i bula butikken, masse kule klær. Håpe eg har dekning neste gang du ringe meg :-)

    SvarSlett
  14. Øyvind Amundsen15. mai 2009 kl. 22:31

    Shaloom igjen Tom !
    Har vært uten int.nett i nærmere en uke nå. Har vært frem å tilbake hos naboer for å følge med.
    Endelig tilbake på nett igjen. Kjekt å høre alt står bra til. Berlevåg på 17. Mai kanskje ? Gleder oss til neste SITRAP.

    SvarSlett