torsdag 9. juli 2009

Stadt


God kveld alle sammen.Ligger nå i teltet på Kvamsøya ca 9km fra stadt.Været er fint men det blåser stikker og strå.Tror det er oppe i 17-20 i vind,og det er litt vel mye for meg selv om det er medvind.Turen ned her igår fra Ålesund var ganske spennende.Ble 6,1mil tilslutt,lette etter en fin teltplass en stund.Viste jeg ville bli her noen dager pga dårlig værvarsel.

Stoppet på Flø på vei ned i går,blei vel mye bølger.Hadde avtale med Tor-inge om og skifte roret når jeg kom til Fosnavåg.Ringte til ham og forklarte hvor jeg var og hvorfor .Han sa da med en gang ,eg komme te deg me roret.Vips så var han der,satte nytt ror på og vi hadde en koselig prat.Fantastisk god service Tor-inge.Tor-inge er en ildsjel i padlemiljøet på Herøy,i helga skal de ha teknikkurs og sosialt sammver på et lite vær utenfor Fosnavåg.Jeg takker for hjelpen.

Satt noen timer til på Flø før jeg bestemte meg for og padle videre.Syntes vinden var litt mindre,men det var den selvfølgelig ikke.Når du sitter slik og venter og ser på havet eller vimpler så sier du alltid til deg selv,ja nå er det bedre,men det er som regel ikke det bare noe du selv vil høre.Kom så fram til Kvamsøya slo leir og sovnet ganske fort.

Idag har jeg surret runt her og kost meg med en to timers gåtur.Har sett Maur,levende kobber,en død kobbe,masse ravner,steinskvett,havørn,spist masse blåbær,tatt en hantikk på meg,kuer,okse og masse natur.Manglet vann så jeg spaserte bort et stykke til en flott hytte hvor jeg fikk vann.Tusen takk til dere.

Ser ikke ut for at det skal bli bedre imorgen heller så jeg blir vel her til Lørdag,vi får se.Kan ikke gjøre noe fra eller til,er ikke den første sjøfareren som ligger og venter.Ser bort mot Stadt landet,ser ut som en diger krokkodille som bare venter på og spise meg.Men det skal vi bli to om.Er forresten ikke mye mat i meg nå.Ellers må jeg si takk til min datter Camilla igjen for en stilig film.Håper dere likte den, spesielt dansen min.Har trent lenge på den.Mulig jeg starter danseskole når jeg kommer hjem.
Ellers så nærmer det seg møte med familien seg fort og jeg gleder meg syyykt til det,kansje har de med en stor hamburger og.

Hilsen Tom

7 kommentarer:

  1. Øyvind Amundsen9. juli 2009 kl. 23:47

    Hei Tom.
    Det er ikke sikkert vi kan møte deg på Kvitsøy allikevel. Skal klippe plenen og tåneglene mine den dagen. Men hvis jeg ikke er sliten, og orker å ta en tur, skal jeg ta med en liten kyllingburger til deg. Hva er den morrohatten du har på deg for noe? Den var virkelig artig. Du er en rollsegutt Tom! :-) :-)

    SvarSlett
  2. Hei Tom. Nok et kjekt innlegg, og så fint at roret er fikset. Utrolig mange herlige folk du har truffet på. Håper du treffer kjente på Kalvåg, men det ser "truende" ut med den farten du holder, hvis ikke været holder deg igjen. Koselig film Camilla har satt sammen. Hu e jammen goe. God padling videre og ha en fin helg. Klem

    SvarSlett
  3. Hei pappa :-)

    Nå e meg, Camilla, Cato, Kathrine og Adrian på besøk hos bestemor og bestefar. Også e Elena, Lasse, Maren og Eirik her og. Kjempe koselig. Håpe det nart blir bra vær for deg så du kan få padla igjen. I mens får du danse og synge litt mer :-)

    I går begynte eg i ny jobb, va kjempe kjekt. Og eg solgte klær for over 9000,- JIPPI! Ska på jobb i dag og.

    Glede meg masse, masse te neste helg. Ber te Gud om at eg får fri fra jobben. Savne deg kjempe masse.

    SvarSlett
  4. Fine hatt ! eg sunns du kledde den MEGET bra!
    lykke te videre så snakkes me ja! :-)
    kosa deg<3

    SvarSlett
  5. Halloen, kjempe bra å lesa om turen din, det e imponerende, glimrane bilder og filmer, men eg tror du må snu Tom. Hørte rykter om at du glemte ein “ønnik” på klessnorå når du tørka kler i Tanafjorden:) Forsatt god tur!!

    Morten (kompis av Knut Inge)

    PS! Knut Inge kan jo forresten sykla opp og henta den!!

    SvarSlett
  6. Ja da var du vel klar til å runde "knekken"
    på Norge. I det du runder Stadt passerer du en plass som heter Honningsvåg.
    Før i tia så brukte postvesnet ganske ofte å sende post til feil sted, brev hit ble sendt dit
    og motsatt.
    Du får ta det pent og vente på godværet.
    Så får du ha en fortsatt opplevelsrik tur.

    Mvh. Lars

    SvarSlett
  7. Hei Tom. Fine bilder og beskrivelse av turen. Kos deg videre og ta det pent.

    Kai Henning Bjøreng
    (Nutec og 330 skv)

    SvarSlett